Egzamin wstępny na aplikację notarialną
Egzamin wstępny na aplikację notarialną 2025
OGŁOSZENIE
Przewodniczącej Komisji Egzaminacyjnej do spraw aplikacji notarialnej przy Ministrze Sprawiedliwości z siedzibą w Warszawie, dotyczące przeprowadzenia egzaminu wstępnego na aplikację notarialną
w 2025 roku w Warszawie
PRZEWODNICZĄCA
Komisji Egzaminacyjnej ds. aplikacji notarialnej
przy Ministrze Sprawiedliwości
z siedzibą w Warszawie
Małgorzata KLUZIAK
Rada Izby Notarialnej w Warszawie informuje osoby przystępujące w roku 2025 do egzaminu wstępnego na aplikację notarialną w Warszawie, o uruchomieniu rejestracji on-line. Przed złożeniem dokumentów (osobiście bądź pocztą) wszyscy kandydaci zobowiązani są do uprzedniej rejestracji na stronie internetowej http://rekrutacja.notariusze.org.pl
Rada Izby Notarialnej w Warszawie, informuje, że rejestracja elektroniczna wniosku o przystąpienie do egzaminu wstępnego na aplikację notarialną ma charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowi zgłoszenia przystąpienia do egzaminu. Skuteczne złożenie wniosku o dopuszczenie do egzaminu wstępnego może nastąpić wyłącznie w formie pisemnej.
UWAGA! Osoby, które przystępowały do egzaminu wstępnego w latach ubiegłych proszone są o ponowne przejście procedury rejestracji on-line.
Egzamin wstępny na aplikację notarialną odbędzie się 27 września 2025 r. Termin składania dokumentów upływa z dniem 13 sierpnia 2025 r. (data stempla pocztowego). Wszelkie niezbędne informacje otrzymacie Państwo
w e-mailu wskazanym podczas rejestracji on-line.
Informujemy, że nie obowiązuje rejonizacja składania wniosków.
O wyborze siedziby komisji kwalifikacyjnej do której należy składać dokumenty decyduje kandydat.
Zgłoszenie o przystąpieniu do egzaminu wstępnego powinno zawierać:
- wydrukowany ze strony internetowej rejestracji wniosek o dopuszczenie do egzaminu (podpisany przez kandydata czytelnie imieniem i nazwiskiem);
- wydrukowany ze strony internetowej rejestracji kwestionariusz osobowy (podpisany przez kandydata czytelnie imieniem i nazwiskiem);
- życiorys (podpisany przez kandydata czytelnie imieniem i nazwiskiem); CV nie będzie honorowane.
- kopię dokumentu potwierdzającego ukończenie wyższych studiów prawniczych w Rzeczpospolitej Polskiej i uzyskanie tytułu magistra lub zagranicznych studiów prawniczych uznanych w Rzeczypospolitej Polskiej albo zaświadczenie o zdaniu egzaminu magisterskiego;
- zamiast dokumentów, o którym mowa w pkt 4, można złożyć zaświadczenie, z którego wynika, iż kandydat zdał wszystkie egzaminy i odbył praktyki przewidziane w planie wyższych studiów prawniczych oraz ma wyznaczony termin egzaminu magisterskiego. Warunkiem dopuszczenia do egzaminu wstępnego takiego kandydata jest złożenie przez niego w siedzibie komisji kwalifikacyjnej nie później niż 7 dni (20 września 2025 r.) przed terminem egzaminu wstępnego kopii dokumentu potwierdzającego ukończenie wyższych studiów prawniczych w Rzeczypospolitej Polskiej
i uzyskanie tytułu magistra lub zagranicznych studiów prawniczych uznanych w Rzeczypospolitej Polskiej, albo zaświadczenia o zdaniu egzaminu magisterskiego; - oryginał dowodu uiszczenia opłaty, w wypadku przelewów dokonywanych drogą elektroniczną dokument powinien być opatrzony przez bank wzmianką, że nie wymaga podpisu ani pieczęci banku albo, że wydruk spełnia wymogi z art. 7 prawa bankowego. Możliwe jest uiszczanie opłaty przekazem pocztowym; opłata za egzamin wstępny wynosi 1 125 zł. Należy ją uiścić na rachunek bankowy Ministerstwa Sprawiedliwości (Al. Ujazdowskie 11, 00–950, Warszawa) w Narodowym Banku Polskim: nr: 77 1010 1010 0400 1922 3100 0000; z dopiskiem: „Imię i nazwisko kandydata – opłata za egzamin wstępny na aplikację notarialną w 2025 r. w …. (wskazać nazwę miasta będącego siedzibą komisji egzaminacyjnej, do której jest składane zgłoszenie).” Przykład: Jan Kowalski – egzamin wstępny na aplikację notarialną w 2025 r. w Warszawie. UWAGA! Dokument przelewu powinien być dokumentem potwierdzającym DOKONANIE przelewu, a nie jego przyjęciem do realizacji;
- odpis skrócony aktu małżeństwa (tylko w przypadku zmiany nazwiska po uzyskaniu dyplomu ukończenia studiów wyższych);
- 3 zdjęcia zgodne z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych, (podpisane przez kandydata czytelnie imieniem i nazwiskiem);
- klauzulę informacyjną dla kandydatów przystępujących do egzaminu wstępnego na aplikację notarialną (plik do pobrania).
Rada Izby Notarialnej w Warszawie informuje osoby przystępujące w roku 2025 do egzaminu wstępnego na aplikację notarialną w Warszawie, o uruchomieniu rejestracji on-line. Przed złożeniem dokumentów (osobiście bądź pocztą) wszyscy kandydaci zobowiązani są do uprzedniej rejestracji na stronie internetowej http://rekrutacja.notariusze.org.pl
Rada Izby Notarialnej w Warszawie, informuje, że rejestracja elektroniczna wniosku o przystąpienie do egzaminu wstępnego na aplikację notarialną ma charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowi zgłoszenia przystąpienia do egzaminu. Skuteczne złożenie wniosku o dopuszczenie do egzaminu wstępnego może nastąpić wyłącznie w formie pisemnej.
UWAGA! Osoby, które przystępowały do egzaminu wstępnego w latach ubiegłych proszone są o ponowne przejście procedury rejestracji on-line.
Egzamin wstępny na aplikację notarialną odbędzie się 27 września 2025 r. Termin składania dokumentów upływa z dniem 13 sierpnia 2025 r. (data stempla pocztowego). Wszelkie niezbędne informacje otrzymacie Państwo
w e-mailu wskazanym podczas rejestracji on-line.
Informujemy, że nie obowiązuje rejonizacja składania wniosków.
O wyborze siedziby komisji kwalifikacyjnej do której należy składać dokumenty decyduje kandydat.
Zgłoszenie o przystąpieniu do egzaminu wstępnego powinno zawierać:
- wydrukowany ze strony internetowej rejestracji wniosek o dopuszczenie do egzaminu (podpisany przez kandydata czytelnie imieniem i nazwiskiem);
- wydrukowany ze strony internetowej rejestracji kwestionariusz osobowy (podpisany przez kandydata czytelnie imieniem i nazwiskiem);
- życiorys (podpisany przez kandydata czytelnie imieniem i nazwiskiem); CV nie będzie honorowane.
- kopię dokumentu potwierdzającego ukończenie wyższych studiów prawniczych w Rzeczpospolitej Polskiej i uzyskanie tytułu magistra lub zagranicznych studiów prawniczych uznanych w Rzeczypospolitej Polskiej albo zaświadczenie o zdaniu egzaminu magisterskiego;
- zamiast dokumentów, o którym mowa w pkt 4, można złożyć zaświadczenie, z którego wynika, iż kandydat zdał wszystkie egzaminy i odbył praktyki przewidziane w planie wyższych studiów prawniczych oraz ma wyznaczony termin egzaminu magisterskiego. Warunkiem dopuszczenia do egzaminu wstępnego takiego kandydata jest złożenie przez niego w siedzibie komisji kwalifikacyjnej nie później niż 7 dni (20 września 2025 r.) przed terminem egzaminu wstępnego kopii dokumentu potwierdzającego ukończenie wyższych studiów prawniczych w Rzeczypospolitej Polskiej
i uzyskanie tytułu magistra lub zagranicznych studiów prawniczych uznanych w Rzeczypospolitej Polskiej, albo zaświadczenia o zdaniu egzaminu magisterskiego; - oryginał dowodu uiszczenia opłaty, w wypadku przelewów dokonywanych drogą elektroniczną dokument powinien być opatrzony przez bank wzmianką, że nie wymaga podpisu ani pieczęci banku albo, że wydruk spełnia wymogi z art. 7 prawa bankowego. Możliwe jest uiszczanie opłaty przekazem pocztowym; opłata za egzamin wstępny wynosi 1 125 zł. Należy ją uiścić na rachunek bankowy Ministerstwa Sprawiedliwości (Al. Ujazdowskie 11, 00–950, Warszawa) w Narodowym Banku Polskim: nr: 77 1010 1010 0400 1922 3100 0000; z dopiskiem: „Imię i nazwisko kandydata – opłata za egzamin wstępny na aplikację notarialną w 2025 r. w …. (wskazać nazwę miasta będącego siedzibą komisji egzaminacyjnej, do której jest składane zgłoszenie).” Przykład: Jan Kowalski – egzamin wstępny na aplikację notarialną w 2025 r. w Warszawie. UWAGA! Dokument przelewu powinien być dokumentem potwierdzającym DOKONANIE przelewu, a nie jego przyjęciem do realizacji;
- odpis skrócony aktu małżeństwa (tylko w przypadku zmiany nazwiska po uzyskaniu dyplomu ukończenia studiów wyższych);
- 3 zdjęcia zgodne z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych, (podpisane przez kandydata czytelnie imieniem i nazwiskiem);
- klauzulę informacyjną dla kandydatów przystępujących do egzaminu wstępnego na aplikację notarialną (plik do pobrania).